Skip to content
AMP sau PWA

AMP sau PWA

Articole Optimizare
1. AMP sau PWA
2. AMP (Accelerated Mobile Page)
3. Optimizarea unui Blog
4. Serviciile SEO și Afacerile din mediul Online
5. Social Media Marketing și SEO
6. Densitatea cuvintelor cheie
7. Optimizare SEO, Magazin Online
8. Optimizare Campanii AdWords
9. Hyperlinkurile, Link-urile interne și externe
10. Securitate Web, Protejarea datelor de pe Website
11. Rata de Conversie, creșterea ratei de conversie
12. Marketing și SEO, pe reţelele de socializare
13. Ce este SEO
14. Unelte SEO, statistici și performanță
15. Magento, Prezentare și Informații
16. Raport SEO, scopul rapoartelor SEO
17. Afilierea, un domeniu de activitate profitabil
18. Web Design 2019, Informații
19. Moz, Autoritatea numelui de Domeniu

Accelerated Mobile Page (AMP) și PWA, sunt scripturi care ajută website-urile să-și încarce conținutul cât mai repede posibil pe dispozitivele mobile. Aceste scripturi sau plugin-uri sunt utilizate în prezent cel mai mult de site-urile de știri, pentru o încărcare mai rapidă în browser și pe magazinele online, pentru a-și furniza produsele în căutările mobile.

Cu toate acestea, dezvoltatorii AMP, au pus restricții, eliminând toate scripturile irelevante și codurile JavaScript (JS), pentru a afișa numai conținutul.

Paginile afișate de AMP, sunt dimensionate static, iar elementele mari cum ar fi imaginile, nu sunt descărcate până când utilizatorul nu le poate vizualiza. Putem spune că aceste scripturi fac parte din serviciile de optimizare SEO. Această oportunitate reduce brusc timpul de încărcare a paginilor însă, prin eliminarea scripturilor se deteriorează și experiența utilizatorului.

Partea de design devine prea statică, neplăcută. Acest lucru poate duce la o scădere a traficului organic pe site și în același timp, la o rată de conversie scăzută.

Ce este o aplicație web progresivă (PWA)?

Aplicațiile Web Progresive (PWA) sunt aplicații Web sau o pagină specială Web, care oferă aspectul unei aplicații mobile generale. PWA ajută utilizatorii să re-viziteze website-ul Dvs. prin intermediul unor funcții cum ar fi Rich Offline Experiences, Periodic Background Syncs sau Push Notifications. La ora actuală, compania noastră utilizează PWA, pe majoritatea website-urilor.

Ca să aveți idee despre ce este vorba, accesați website-ul nostru de pe un telefon mobil cu browserul Chrome.

PWA poate fi folosit pentru a umple spațiile „lipsă” create de rezultatele AMP. Asta doar dacă doriți să reduceți timpul de încărcare al paginilor web, pe dispozitivele mobile. În general, PWA se utilizează numai de site-uri mari, companii sau magazine online. Practic, dacă veți studia diferențele dintre AMP și PWA, veți observa că PWA are doar 3 caracteristici în plus care îl diferențiază de AMP.

Putem spune că PWA funcționează mai repede decât AMP-urile

Avantajul instalării unei aplicații sau plugin PWA, este că PWA, este mai bun în furnizarea informațiilor către utilizator, care lipsesc cu desăvârșire la AMP-uri, deoarece elimină majoritatea scripturilor de pe site-ul dvs. pentru a îmbunătăți rata de conversie. Opinia noastră este că mai bine folosești PWA, decât să folosești AMP.

Pentru a afla care este diferența dintre AMP și PWA, vom face câteva comparații.

Diferența dintre AMP și PWA

Folosind AMP sau PWA, puteți fi sigur că timpul de încărcare în browser, pentru website-ul Dvs., va fi mult mai mic. Perioadele lungi de așteptare care supără pe toata lumea, vor fi eliminate. Putem deveni răbdători atunci când interogăm în browser un website de pe un calculator de birou, dar să aștepți zeci de secunde să fie încărcat pe un dispozitiv mobil, este mai greu.

După mai mult de trei secunde, majoritatea utilizatorilor vor refuza să mai aștepte și vor alege alt website. Acest comportament reprezintă o rată de respingere de cel puțin 50% pe telefoane mobile.

Aici intră în joc caracteristicile bune ale acestor două aplicații / tehnologii, adică AMP și PWA, care accelerează rezultatele pe dispozitivele mobile.

Care este mai bun? AMP sau PWA?

Este foarte important să cunoașteți diferența dintre AMP și PWA, înainte să începeți să le utilizați. Dacă sunteți proprietar al unui site web cu „HTTPS”, atunci aveți nevoie de suportul ambelor tehnologii pentru oferi mai bine informații vizitatorilor Dvs., prin urmare trebuie să studiați despre Google AMP și PWA.

Spuneam mai sus că prin utilizarea AMP, utilizatorii au acces mai rapid la conținut, în timp ce PWA îmbunătățește experiența utilizatorilor și îi menține conectați, informați. Pentru a explica în termeni mai simpli, AMP este chelnerul responsabil pentru servirea rapidă a alimentelor, în timp ce PWA pregătește mâncărurile care arată mai atrăgătoare și mai gustoase.

Atât noile facilități PWA cât și AMP sunt adăugate pentru dezvoltarea site-ului web. Puteți citi un articol interesant despre optimizarea unui blog.

Revizuirea inițială vă poate indica faptul că aplicațiile web progresive (PWA), sunt mai bune decât paginile AMP, dar cu siguranță AMP-ul nu poate fi ignorat. Acest lucru se datorează faptului că există sute de site-uri pe care utilizatorii le vizitează în fiecare zi și stochează toate aplicațiile pe toate telefoanele mobile.

Goana după accelerarea paginilor web, pe dispozitivele mobile, este de ceva ani și în acest caz, rolul AMP intră în joc. Aproape 92% dintre utilizatori renunță la un site dacă dau peste o utilizare dificilă sau o încărcare de lungă durată.

Este o necesitate PWA?

Din punctul nostru de vedere, PWA a devenit o necesitate astăzi. Tehnicile standard de îmbunătățire progresivă vor ajuta PWA-urile să lucreze în toate browserele moderne. Deci, un site web nu va trebui să plătească pentru fiecare browser și va avea o îmbunătățire imensă, termenii de trafic și conversiile.

PWA suportă https, care este o conexiune sigură între site și utilizatori. Securitatea este extrem de importantă, deoarece construiește încredere, securitate.

PWA, poate trimite chiar și notificări când pagină este inexistentă sau dacă internetul nu funcționează. O altă diferență majoră între AMP și PWA, este această facilitate de notificare, pe care o găsim la PWA. De asemenea, poate feri website-ul de conținut nedorit, anunțuri nedorite și chiar viruși. Multe din noile tehnologii sunt acceptate numai în https.

Cercetările arată că utilizatorii cheltuiesc cu 74% mai mult timp pe PWA și ajută la obținerea ratei de conversie de 82% în iOS și 104% în restul browserelor. Cu ajutorul funcției de notificări push, utilizatorii pot fi notificați periodic cu informații specifice.

S-a observat în permanență că Google acordă o preferință suplimentară pentru AMP, dar nu contează dacă preferințele noastre sunt altele!

Back To Top